Publications

coconet presents digital solution for onboarding corporate customers at Finovate Europe

coconet’s onboarding solution allows banks to onboard corporate customers in days rather than months – saving time for both the bank and its customers

The flexible and user-friendly solution allows banks to grow revenues while enhancing their relationships with their customers

coconet presented its innovative onboarding solution for banks’ corporate customers at cutting-edge online technology conference Finovate Europe.

With the fast and cost-effective solution, banks can follow a fully digital process for onboarding their corporate customers. This allows them to onboard customers in days, instead of months – which was typically the case in the past. The flexible solution, which also enables banks to accelerate their processes step by step, is part of coconet’s Customer Lifecycle Management portfolio, which helps banks to support their customers throughout all the different stages of their lifecycle.

Benefits for banks

Banks can benefit from the new solution in several important ways. Firstly, they can save time and money by no longer following manual processes such as printing documents and sending letters. They can also make their services available to new customers almost straightaway, which allows them to start earning revenues sooner. Finally, they are delivering a very positive user experience to their new customers from the outset, setting the foundation for a strong relationship over the longer term.

Tailored for corporate customers

coconet’s digital onboarding solution for banks’ corporate customers is completely different from the digital onboarding processes already used in retail banking. It is specifically designed to accommodate complexities such as individual user rights, intricate permission and authorisation structures, and customers having subsidiaries in different countries.

The highly flexible onboarding solution quickly adapts to different needs and thus perfectly meets these requirements. Moreover, the integrated co-browsing software enables bank advisers to interact with their customers in real-time collaboration and via video chat. Queries can therefore be easily resolved, creating a good experience for customers. Bank staff also have access to an onboarding dashboard, which allows them to monitor and resolve any issues that arise with a customer’s onboarding process.
“As experts in corporate banking, we know the challenges banks face when onboarding new corporate customers,” said Dennis Rochel, Managing Director of coconet Innovations.
“So, we decided to support them in speeding up the process and reduce the onboarding time by up to a third of the original time. With our smooth end-to-end solution, which can also be implemented stepwise, banks can achieve cost reductions and gain flexibility in the overall process.

Finovate Europe

Finovate is one of the most important events in the financial calendar. It showcases breakthrough technologies through a blend of short-form demos and key insights provided by thought leaders. Over the years, it has shared some of the most promising innovations in banking and financial technology. After participating in Finovate West Digital last year, CoCoNet took part in this year’s digital event for the second time.

CoCoNet präsentierte seine innovative Onboarding-Lösung für Firmenkunden von Banken auf der Online-Technologiekonferenz Finovate Europe.

Mit der schnellen und kostensenkenden Lösung können Banken den Onboarding-Prozess ihrer Firmenkunden komplett digital umsetzen. Dies ermöglicht es, neue Kunden in wenigen Tagen, statt in Monaten – wie in der Vergangenheit üblich – an Bord zu bringen. Die flexible Lösung, die es Banken auch ermöglicht, ihre Prozesse schrittweise zu beschleunigen, ist Teil des Customer-Lifecycle-Management-Portfolios von CoCoNet, mit dem Banken ihre Kunden in allen Phasen ihres Lebenszyklus unterstützen können.

Vorteile für Banken

Banken können auf mehrfach von der neuen Lösung profitieren: Erstens können sie Zeit und Geld sparen, indem manuelle Prozesse wie das Drucken von Dokumenten und das Versenden von Briefen überflüssig werden. Sie können ihre Services dem neuen Kunden auch viel schneller zur Verfügung stellen und dadurch schneller Einnahmen erzielen. Schließlich bieten sie ihren neuen Kunden von Anfang an eine sehr positive User Experience und bilden so eine gute Grundlage für eine langfristige Beziehung.

Maßgeschneidert für Firmenkunden

Die digitale Onboarding-Lösung von CoCoNet für Firmenkunden von Banken unterscheidet sich grundlegend von den digitalen Onboarding-Prozessen, die bereits im Privatkundengeschäft eingesetzt werden. Dies liegt daran, dass sie speziell für komplexe Anforderungen wie individuelle Benutzerrechte, vielschichtige Berechtigungs- und Autorisierungsstrukturen und Kunden mit Tochterunternehmen in verschiedenen Ländern entwickelt wurde.

Durch eine hohe Flexibilität lässt sich die Onboarding-Lösung schnell an unterschiedliche Bedürfnisse anpassen und ist damit optimal auf die komplexen Anforderungen ausgelegt. Zudem verfügt sie über eine integrierte Co-Browsing-Software, mit der Bankberater in Echtzeit und per Video-Chat mit ihren Kunden interagieren können. Anfragen können daher leicht gelöst werden, was für eine gute Customer Experience sorgt. Bankmitarbeiter haben außerdem Zugriff auf ein Onboarding-Dashboard, mit dem sie alle Probleme überwachen und lösen können, die beim Onboarding-Prozess eines Kunden auftreten.

„Als Experten im Firmenkundengeschäft kennen wir die Herausforderungen, mit denen Banken beim Onboarding neuer Firmenkunden konfrontiert sind“, sagt Dennis Rochel, Head of Innovations bei CoCoNet. „Deshalb haben wir uns entschlossen, sie dabei zu unterstützen, den Prozess zu beschleunigen und somit die Onboarding-Zeit um bis zu einem Drittel der ursprünglichen Zeit reduzieren zu können. Mit unserer flexiblen End-to-End-Lösung, die auch schrittweise implementiert werden kann, können Banken ihre Kosten senken und gewinnen zudem mehr Flexibilität im Gesamtprozess.“

Finovate Europe

Finovate ist eines der wichtigsten Events im Finanzkalender. Auf der Veranstaltung werden bahnbrechende Technologien anhand einer Mischung aus kurzen Demos und Key-Insights von Experten vorgestellt. Im Laufe der Jahre wurden einige der vielversprechendsten Innovationen in der Bank- und Finanztechnologie dort präsentiert. Nach der Teilnahme an der Finovate West Digital im letzten Jahr, nahm CoCoNet in diesem Jahr zum zweiten Mal an der digitalen Veranstaltung teil.

Lesen Sie mehr über Corporate Customer Onboarding

Show all news

Share